pentru ca sergiu nicolaescu o sa moara curand si ma intrebam cine ramane sa-i continue opera, dupa ce am vazut trailerul filmului 'dincolo de america', pariez pe marius th. barna. ar trebui sa-mi pastrez ceva bani deoparte si pentru radu gabrea (cocosul decapitat), dar marius th barna are o viata intreaga sa produca penibil. filmul e finantat de CNC, din banii caruia s-a infruptat chiar eugen serbanescu, jucand (in spiritul lui sergiu nicolaescu) un dublu rol: presedinte al finantatorului si beneficiar al finantarii.
colegul de blog vrea sa cumpere bilet la cinema, ca sa ia masura inutilitatii filmului, eu ma multumesc doar cu afisul, distributia si trailerul. sper ca regizorul a comandat din mila afisul vreunui amic pensionat, care in '92-'93 invatase operare calculator intr-o uzina de piulite. (il postez din sadism). si mai sper ca zana daniela nane (scriitoarea dizidenta din film) sa-si gaseasca mai curand un barbat care s-o intretina si s-o faca sa dispara vederii noastre la adapostul unei vile cu gard inalt. intr-o lume perfecta, si dorel visan (the bad militia guy) ar putea sa castige la loto si sa-si poata permite sa refuze regizori.
iar pentru ca interventia mea sa contina si un micutism: o gluma mai buna decat filmul in sine mi se pare cum casa de productie care a scremut capodopera se numeste paradox film.
andrei gorzo isi scutura exasperarea in b24fun anterior:
http://www.24fun.ro/index.php?arhiva=1&a=2549&p=2
Scrisoare patetica adresata realizatorilor filmului romanesc Dincolo de America.
Domnule scenarist Eugen Serbanescu si domnule regizor Marius Th. Barna, va rog eu mult sa va opriti. Lasati-va de cinema. Va rog. Iar dvs., d-le Serbanescu, lasati-va si de literatura. Stiu, se vede din scrisul dvs. (toate trimiterile acelea la Eminescu, Shakespeare si Dickens) ca problema va macina; se vede ca va macina temele majore - Scriitorul Si Dictatura, Puterea Imaginatiei, Crimele Comunismului s.a.m.d. Dar asta e, va macina degeaba. Ideile dvs. despre ce inseamna un dialog cinematografic "inalt", cu calitati literare - idei demonstrate copios in scenariul dvs. la Dincolo de America -, sunt de un semidoctism infiorator. Sunt chiar mai vulgare decat impulsurile de pornograf care, iarasi, abunda in scriitura dvs. scenaristica. Ce rost au aluziile personajului Milena la sexualitatea excesiv de exotica si de dominatoare a personajului Yan? Nu adancesc relatia lor, nu se leaga cu nimic altceva din film - de ce le-ati pus acolo? De dragul frisonului? Sau ce-i cu momentul ala in care Milena pare sa se excite de la interogatoriul brutal la care o supune securistul? V-ati infierbantat scriind sau ce? Stiu, relatia victima-calau - alta tema mare. Lasati-o. Lasati-le pe toate. Tot ce atingeti preschimbati in gunoi. Dvs, d-le Barna, ce-as putea sa va spun? Sunteti genul de regizor care, trebuind sa filmeze o secventa cu niste oameni la masa si neavand alte idei, filmeaza ce e in farfurii. Sunteti o asemenea nonentitate regizorala incat, pe masura ce va scriu, imi pierd convingerea ca existati. Dar existati - dovada sunt sumele de bani publici deturnate regulat inspre dvs. Sigur, daca tot existati trebuie sa si traiti cumva, dar de ce asa, d-le Barna? De ce nu din nunti? Acolo e mancare cacalau - sa tot filmati la ea.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu